wtorek, 23 lipca 2013

Step By Step - Mokra #1

Słowa trzeba dotrzymywać, więc mój pierwszy kiedykolwiek step by step ląduje na blogu. Mokra, na którą miałem ostatnio dobre wyniki, w tym między innymi tego ostatniego lipienia z Kwisy.

 Masywny hak #10 ląduje w szczękach imadła. Takim rozmiarem odstraszam młodzież :)
 Nawijamy jasno brązową nić.
 Mocujemy ogonek składający się 3 sztuk tippets w kolorze czarno-pomarańczowym.
 Po ogonku mocujemy drucik, którego użyjemy do przewiązania muchy. Proponuje srebrny lub złoty.
 Następnie na nić nakładamy i nawijamy palcami dubbing z zająca w kolorze naturalnym.
 Z reguły zając ma zajmować około 2/3 długości tułowia. Pozostałe 1/3 zajmie jaskrawy pomarańczowy dubbing (mój ma nazwę gleamy).
 Tułów zakańczamy przewiązując go drucikiem (najlepiej w odwrotną stronę niż nawijaliśmy dubbing).
 Na początku pozostałego miejsca mocujemy pióra : jasna kura (beżowa, piaskowa u mnie) oraz kuropatwa. Pióra powinny byc podobnej długości.
 Łapiemy 2 piórka i owijamy je wokół haczyka. Ja robię to palcami. Dobrym pomysłem jest po każdym owinięciu złapanie nawiniętej części z tyłu tułowia (aby przypadkowa na zagiąć wcześniej nawiniętej części piór).
Zakańczamy muchę obcinając końcówkę piór  Nić wiążemy finisher'em i lakierujemy (podwójnie) główkę.

That's all folks !

0 komentarze: